ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Φυσική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Μηχανικών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 12 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Φυσική
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 2 5
Ασκήσεις Πράξεις 2
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-sm.the.ihu.gr/enrol/index.php?id=48

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Ο γενικός στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής να είναι σε θέση να κατανοεί ένα φυσικό πρόβλημα και να το επιλύει με μαθηματική μεθοδολογία επιλέγοντας την κατάλληλη μέθοδο επίλυσης. Τέλος θα πρέπει να μπορεί να αξιολογεί και να ερμηνεύει τα αποτελέσματα των υπολογισμών.
Οι ειδικότερες γνώσεις που αναμένεται να αποκτηθούν είναι:
Εύρεση διαστάσεων μεγεθών και κατανόηση της διαστατικής ανάλυσης.
Κατανόηση διανυσματικών μεγεθών και πραγματοποίηση πράξεων με αυτά.
Κατανόηση κίνησης σε 1/2/3 διαστάσεις με τη χρήση διανυσμάτων.
Κατανόηση κινήσεων σε μη αδρανειακά συστήματα αναφοράς
Κατανόηση νόμων Νευτώνιας δυναμικής με τη χρήση διανυσμάτων.
Κατανόηση ισορροπίας και κίνησης στερεού σώματος.
Δεξιότητες
Αναγνώριση και υπολογισμός διαστάσεων φυσικών μεγεθών.
Χρήση διανυσμάτων για επίλυση προβλημάτων κίνησης υλικών σημείων.
Αντιμετώπιση πρακτικών εφαρμογών κλασικής κινηματικής και περαιτέρω εμβάθυνση σε πιο σύνθετα θέματα μηχανικής.
Επίλυση προβλημάτων Νευτώνιας Δυναμικής με διανυσματικό λογισμό.
Υπολογισμός δυνάμεων και ροπών σε ένα στερεό που ισορροπεί ή περιστρέφεται.
Ενεργειακή αντιμετώπιση προβλημάτων κίνησης στερεού σώματος.
Επίλυση συνδυαστικών προβλημάτων μηχανικής στερεού σώματος.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Ομαδική Εργασία.
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

• Φυσικά Μεγέθη
• Διαστασιακή Ανάλυση
• Διανύσματα Φυσικών Μεγεθών Και Ιδιότητες
• Κίνηση σε μία Διάσταση
• Κίνηση σε δύο και τρεις Διαστάσεις
• Κυκλική Κίνηση
• Σχετική Κίνηση
• Νευτώνια Δυναμική
• Βαρυτικό Πεδίο
• Μηχανική Στερεού Σώματος
• Ισορροπία Στερεού Σώματος
• Ροπή Αδράνειας και Στροφορμή
• Κίνηση Στερεού Σώματος

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Διαλέξεις σε φυσική αίθουσα. Ασκήσεις Πράξεις. Διαδικτυακή καθοδήγηση. Προβολή Διαφανειών με υπολογιστή
Διδακτικές σημειώσεις. Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail. Χρήση διαδικτυακών βοηθημάτων διδασκαλίας.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Κύριοι τρόποι αξιολόγησης του μαθήματος:
– Τελικές Γραπτές Εξετάσεις
– Γραπτή ενδιάμεση εξέταση
Κριτήρια αξιολόγησης:
– Δυνατότητα αναγνώρισης και περιγραφής προβλημάτων Μηχανικής
– Επίλυση ασκήσεων Μηχανικής
– Δυνατότητα αναγνώρισης και επίλυσης πραγματικών περιπτώσεων (case studies) σχετικών με τα επιστημονικά αντικείμενα του μαθήματος.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Βιβλίο [86054388]: Φυσική, Δαυΐδ Κωνσταντίνος, Μυλωνάς Νικόλαος
Βιβλίο [22766907]: Φυσική. Εισαγωγή στη Μηχανική, Κυριάκος Δημήτρης, Καρακώστας Θεόδωρος