ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ηλεκτρονικά Συστήματα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Μηχανικών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 32 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 3ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ηλεκτρονικά Συστήματα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 3 6
Ασκήσεις Πράξεις 2
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-sm.the.ihu.gr/enrol/index.php?id=14

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Γνώσεις:
Κατανόηση της λειτουργίας βασικών δομικών μονάδων ηλεκτρονικής
Κατανόηση των εφαρμογών βασικών δομικών μονάδων ηλεκτρονικής
Κατανόηση της λειτουργίας βασικών ψηφιακών συστημάτων.
Δεξιότητες:
Απόκτηση ευχέρειας υπολογισμού απλών κυκλωμάτων ηλεκτρονικής
Απόκτηση ευχέρειας στη προσομοίωση ηλεκτρονικών συστημάτων
Απόκτηση ευχέρειας στην σχεδίαση συνδυαστικών ψηφιακών συστηματων
Αναγνώριση, Ανάλυση, σχεδιασμός και υλοποίηση εφαρμοσμένων κυκλωμάτων ηλεκτρονικής και ψηφιακών συστημάτων

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στα ηλεκτρονικά συστήματα – δίοδος
Διπολικό τρανζίστορ (BJT)
Τρανζίστορ επίδρασης πεδίου (MOSFET)
Βασικά κυκλώματα: διακόπτες, ενισχυτές
Ισοδύναμα DC και μικρού σήματος
Τελεστικοί Ενισχυτές
Το δυαδικό σύστημα αρίθμησης
Το ψηφιακό σήμα
Λογικές πύλες
Άλγεβρα Boole
Σχεδίαση συνδυαστικών ψηφιακών κυκλωμάτων
Κλασικά συνδυαστικά κυκλώματα: ημιαθροιστής και πλήρης αθροιστής, αποκωδικοποιητής, κωδικοποιητής, μνήμη ROM και μετατροπείς κωδίκων,
συγκριτής ισότητας δύο οκτάμπιτων αριθμών
Σφάλματα σχεδίασης
Χαρακτηριστικά των ψηφιακών ολοκληρωμένων κυκλωμάτων
Παρουσίαση των βασικών κυττάρων μνήμης: latch και Flip-Flop
Παρουσίαση των βασικών ακολουθιακών κυκλωμάτων: καταχωρητές και μετρητές
Προσομοίωση συνδυαστικών ψηφιακών κυκλωμάτων
Τρόποι συναρμολόγησης και ελέγχου ψηφιακών κυκλωμάτων

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Διαλέξεις, Ασκήσεις Πράξεις, Διαδικτυακή καθοδήγηση. Προβολή Διαφανειών με υπολογιστή. Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Χρήση διαδικτυακών βοηθημάτων διδασκαλίας (moodle).

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνικά / Αγγλικά
Αναλογικό Μέρος:
Δημόσιες Παρουσιάσεις
Πρακτική ενδιάμεση εξέταση
Τελικές Γραπτές Εξετάσεις
Ψηφιακό Μέρος:
Γραπτή τελική εξέταση (50%)
Γραπτή εξέταση προόδου στο δυαδικό σύστημα, λογικές πύλες και άλγεβρα Boole (25%)
Παρουσίαση εργασίας σε ακροατήριο(25%)
Κριτήρια αξιολόγησης:
– Δυνατότητα αναγνώρισης και περιγραφής λειτουργίας/εφαρμογών διατάξεων ηλεκτρονικής
– Δυνατότητα επίλυσης ασκήσεων πράξης κυκλωμάτων ηλεκτρονικής
– Δεξιότητα προσομοίωσης κυκλωμάτων
– Δεξιότητα εκπόνησης εργασιών και παρουσίασης

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Βιβλίο [68396095]: Μικροηλεκτρονικά Κυκλώματα, 7η Έκδοση, Sedra Adel, Smith Kenneth
Βιβλίο [68380792]: Μικροηλεκτρονική, 5η Έκδοση-Βελτιωμένη, Jaeger Richard – Blalock Travis, Αλκιβιάδης Χατζόπουλος (επιμέλεια).
Βιβλίο [77118862]: Μηχανοτρονικός Σχεδιασμός Γ’ έκδοση, Γαστεράτος Α.