ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Μηχανικών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 46-02 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλ. Δ1 4ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 2 4
Εργαστήριο 1
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Επιλογής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-sm.the.ihu.gr/course/view.php?id=31

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του θεωρητικού και του εργαστηριακού μέρους μαθήματος προσδοκάται ότι ο φοιτητής:
• Θα είναι εξοικειωμένος με τις έννοιες του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού
• Θα έχει αποκτήσει και εμβαθύνει γνώσεις σχετικά με τον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό.
• Θα έχει κατανοήσει τις έννοιες των κληρονομικότητας.
• Θα γνωρίζει και θα είναι εξοικειωμένος με τις δυναμικές δομές δεδομένων.
• Θα μπορεί να αναλύει, συνθέτει και αναπτύσσει προγράμματα που ακολουθούν την αντικειμενοστρεφή προσέγγιση.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Ευχέρεια στη ανάπτυξη σύνθετων προγραμμάτων που βασίζονται στην αντικειμενοστρεφή προσέγγιση.
Εντοπισμός και διόρθωση λαθών σε σε αντικειμενοστρεφή προγράμματα.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
Αυτόνομη εργασία.
Ομαδική εργασία.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα, χαρακτηριστικά της αντικειμενοστραφούς προσέγγισης. Εντολές εισόδου – εξόδου. Συναρτήσεις, τρόποι κλήσης συναρτήσεων, συναρτήσεις με προκαθορισμένες τιμές παραμέτρων. Υπερφόρτωση συναρτήσεων, αναδρομικές συναρτήσεις. Κατανομή και διαχείριση της μνήμης, δείκτες και δυναμικά κατανεμημένη μνήμη. Αλφαριθμητικά και δείκτες. Εισαγωγή στις κλάσεις και τα αντικείμενα, αντικειμενοστρεφής σχεδίαση. Κώδικας Δόμησης (Constructors), Κώδικας αποδόμησης (destructors), υπερφόρτωση. Υπερφόρτωση τελεστών. Ρεύματα εισόδου/εξόδου, τελεστές και συναρτήσεις διαχείρισης ροών, επεξεργασία αρχείων: σειριακά αρχεία, αρχεία άμεσης προσπέλασης. Αλφαριθμητικά ως αντικείμενα, συναρτήσεις χειρισμού τους. Δυναμικές δομές δεδομένων — συνδεδεμένες λίστες. Εξαιρέσεις και χειρισμός σφαλμάτων. Κληρονομικότητα — Παράγωγες και Βασικές κλάσεις. Τελεστές που επιδρούν σε bit (bitwise operators. Εργαστηριακές ασκήσεις.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Διαδικτυακή καθοδήγηση. Προβολή Διαφανειών με υπολογιστή.
Χρήση υπολογιστών για ανάπτυξη προγραμμάτων.
Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Χρήση διαδικτυακών βοηθημάτων διδασκαλίας (moodle/eclass, πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης).
Στις πλατφόρμες ηλεκτρονικής διδασκαλίας (moodle/eclass) είναι ανεβασμένα: Αναλυτικές Σημειώσεις, Ερωτήσεις Αξιολόγησης, Εκφωνήσεις, Εργαστηριακών Ασκήσεων με αναλυτικές οδηγίες.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική/ (Αγγλική αν χρειαστεί)
Θεωρητικό Μέρος: Μια τελική εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης, ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης, ανάλυση τμημάτων κώδικα, σύνθεση τμημάτων κώδικα, ανάπτυξη πλήρων προγραμμάτων
Εργαστηριακό Μέρος: Πρακτική εξέταση σε υπολογιστή στο εργαστήριο όπου αξιολογείται η ικανότητα και επιδεξιότητα του φοιτητή στην ανάπτυξη προγραμμάτων. Παράλληλα γίνεται συνεχής αξιολόγηση των εργαστηριακών ασκήσεων κατά την εκτέλεσή τους. Κριτήρια
αξιολόγησης στην κάθε αξιολόγηση είναι η ορθότητα της λειτουργίας και, δευτερευόντως, η αποτελεσματικότητα του κώδικα.
Ο τελικός βαθμός προκύπτει από το 70% του βαθμού του θεωρητικού μέρους και από το 30% του βαθμού στο εργαστηριακό μέρος.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Η γλώσσα C++ σε βάθος, Ν.Μ. Χατζηγιαννάκης, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2η έκδοση
Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός με τη C++, του R. Lafore, 2006, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2006
C++ Προγραμματισμός, Deitel, Εκδόσεις Γκιούρδας, 2003
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Computing in Science & Engineering (co-published by IEEE and AIP)
IEEE Transactions on Computers
IEEE Transactions on Software Engineering
Science of Computer Programming
-Σχετικοί Ιστότοποι:
www.tutorialspoint.com/cprogramming/
http://www.tutorialspoint.com/cplusplus/
http://www.learn-c.org/
http://www.cplusplus.com/

The C++ Tutorial


http://www.cprogramming.com