ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υδραυλικά και Πνευματικά Συστήματα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Μηχανικών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 55-07 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλ. Ε1-Ε2 5ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υδραυλικά και Πνευματικά Συστήματα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 2 4
Ασκήσεις Πράξεις 1
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Επιλογής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-sm.the.ihu.gr/enrol/index.php?id=109

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Γνώσεις:
Κατανόηση των βασικών εννοιών και αρχών της Ρευστομηχανικής
Κατανόηση των λειτουργικών χαρακτηριστικών των υδραυλικών και Πνευματικών στοιχείων
Κατανόηση του τρόπου υλοποίησης υδραυλικών και πνευματικών κυκλωμάτων μέσω συνδυασμού βαλβίδων, κυλίνδρων κλπ. για εφαρμογές αυτοματοποίησης
Δεξιότητες
Απόκτηση ευχέρειας στην αναγνώριση υδραυλικών και πνευματικών στοιχείων
Απόκτηση ευχέρειας στην ανάγνωση διαγραμμάτων υδραυλικών και πνευματικών κυκλωμάτων
Απόκτηση ευχέρειας στην υλοποίηση υδραυλικών και πνευματικών κυκλωμάτων
Ικανότητες
Ανάλυση και σύνθεση υδραυλικών και πνευματικών συστημάτων καθώς και δυνατότητα υλοποίησης αυτόματων λειτουργιών.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βασικές έννοιες και αρχές, Υδραυλικά και Πνευματικά στοιχεία, Αντλίες, Κινητήρες, Έμβολα, Στραγγαλιστικές βαλβίδες, Βαλβίδες διεύθυνσης, Βαλβίδες πίεσης, Βαλβίδες ροής, Τερματικές βαλβίδες, Αναλογικές βαλβίδες, Υδραυλικά και Πνευματικά κυκλώματα, Ολοκληρωμένα συστήματα για εφαρμογές αυτοματοποίησης.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις.
Προβολή Διαφανειών με υπολογιστή
Χρήση υπολογιστών προσομοίωσης
Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Χρήση διαδικτυακών βοηθημάτων διδασκαλίας

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνικά / Αγγλικά
Εργαστηριακές Υλοποιήσεις
Εργαστηριακές Εργασίες
Τελικές Γραπτές Εξετάσεις
Κριτήρια αξιολόγησης:
– Δυνατότητα υπολογισμού μεγεθών σε στατικές και δυναμικές υδραυλικές και πνευματικές συνθήκες
– Δυνατότητα εκτίμησης υδραυλικής και πνευματικής συμπεριφοράς
– Δυνατότητα ανάλυσης και σύνθεσης υδραυλικών και πνευματικών κυκλωμάτων και συστημάτων

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

– Εφαρμοσμένη Μηχανική Ρευστών, Mott Robert, Utener Joseph, 2016, Εκδόσεις Τζιόλα.
– Μηχανική Ρευστών, Munson, Okooshi, Huensch, Rothmayer, 2016, Εκδόσεις Τζιόλα.
– Υδραυλικά-Πνευματικά Συστήματα, Ρούτουλας Αθ., 2008, Σύγχρονη Εκδοτική.
– Υδραυλικά συστήματα αυτόματου ελέγχου, Πανταζής Ν., 2001, εκδόσεις Παρίκου.
– Υδραυλικά και πνευματικά συστήματα, Κωστόπουλος Θ., 2009, εκδόσεις Καλαμαρά.
– Εγχειρίδιο Υδραυλικών Συστημάτων, Μαυρίδης Δ., 1987, εκδόσεις Βιομηχανική Τεχνολογία.
– Μηχανική των Ρευστών και Υδραυλική, R. Giles, 1998, εκδόσεις ΕΣΠΙ.
– Μηχανική Ρευστών, V. Streeter, Wylie E.B., Bedford, 2009, εκδόσεις Φούντα.