ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Electrical Machines and Motor Drive Systems ΙΙ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Engineering
ΤΜΗΜΑ Department of Industrial Engineering and Management
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 65-03 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Optional F1-F2 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Electrical Machines and Motor Drive Systems ΙΙ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Theory 3 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Optional
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-sm.the.ihu.gr/enrol/index.php?id=115

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The course represents a continuation of the Electrical Machines and Motor Drives I course, aiming to expand on the study of motor introduction and their use, along with motor drive systems, in industrial applications. Therefore, the course emphasizes on further issues that involve the production of electrical energy at a large scale using synchronous generators, as well as on electric motion using synchronous motors, single phase motors, step motors, switched reluctance and permanent magnet motors. In the beginning, basic principles of these electrical machines are presented (voltage production for generators and torque production for motors), followed by the analysis of modern control methods by use of respective motor drives.
As a selective course it provides valuable experience and technical know-how to the new industrial and management engineer as regards the area of electric motion which corresponds to a founding stone of industry, owing to the vast plethora of electrical machines and motor drives applications.
The consistent and successful completion of the course, has the expected outcome to enable the student to:
a) understand the importance of electrical machines applications in various industrial processes
b) know about the current technological developments as regards electrical machines and motor drives for precise and efficient control
c) know about indicative uses and application examples so that he/she can proceed to specification requirements drafting.
d) be in a position to understand the nature of problems that can arise from the operation of electrical machines.
e) assess basic technoeconomic data and application results of electrical machines.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Practical application of knowledge, search, analysis and synthesis of information and data using appropriate technologies; Adjustment to new situations; Decision making; Autonomous work; Team work; Work in an interdisciplinary environment. Design and project management; promotion of free, creative and inductive thinking; priorities setting; production of new research ideas; compliance to guidelines of good practices.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1. Introduction to synchronous machines: operating principles, construction, applications
2. Synchronous generators: equivalent circuit, torque and power calculations
3. Voltage and frequency control of synchronous generators, parallel operation
4. Transient conditions in synchronous generators
5. Synchronous motor and its driving: equivalent circuit and steady state operation
6. Start-up of synchronous motors, applications in reactive power compensation
7. Single phase motors: creation of a magnetic field and start-up
8. Single phase motors: equivalent circuit, speed control
9. Other type of motors and drive systems: switched reluctance motors
10. Other type of motors and drive systems: step motors
11. Permanent magnet machines (PMSM, brushless DC) and drive systems: construction and operation
12. Permanent magnet machines: equivalent circuits and applications
13. Drive systems for permanent magnet motors.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Class theory, teaching in discussion groups and students’ active participation. The lectures are supported by presentations of the total content, while the whiteboard is used: a) for further elaboration of selected thematic sections, b) for the promotion of the students’ active participation in step-by-step problems solving and examples process.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

The course grade is formulated by a final written exam which may contain: multiple choice questions, problems solving based on knowledge acquired, short answers’ questions, comparative assessment of theoretical principles.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. Chapman S., «Electric Machinery Fundamentals», 5th Edition, ISBN-13: 978-0073529547, McGraw Hill
2. Fitzgerald, Kinglsey, Umans, “Electric Machinery”, 6th Edition, ISBN-13: 978-0071230100, McGraw Hill
3. Mohan N., Undeland T and Robbins W, “Power Electronics: Converters, Applications and Design”, ISBN-13: 978-0471226932, John Wiley & Sons Inc.